Gitarrköp

Ja då har man expanderat gitarrparken...
I måndags var jag iväg och köpte mig en till gitarr...


Denna psykedeliska gitarr köpte jag av ingen mindre än självaste Thomas Silver från Hardcore Superstar / Leather nun !
Han skulle sälja en annan gitarr men eftersom att jag visste att han hade denna i sin ägo , så var jag lite fräck och frågade om han ville sälja denna till mig i stället.
Och döm om min förvåning när han sa ja !!!
Efter lite mailande fram och tillbaka bestämdes det att jag skulle komma hem till honom och hämta den .

Sagt och gjort... vi drog till Göteborg och efter ett antal timmars körning kom vi fram !
Jag måste säga att det kändes lite surrealistiskt att bli mött av denne rockstar när han låste upp porten åt oss !!!
Jag måste ochså  tillstå att han var en av dom trevligaste människor jag mött !
Han tog oss med på en rundtur i sin lägenhet och visade upp en del av sina andra gitarrer och lite annat kul.

Vi snackade ett tag om lite av varje och sen signerade han gitarren åt mig med orden "Til death do us part!!"




Denna gitarr var handmålad av Mr Silver själv efter inspiration av Jimi Hendrix psykedeliska V-gitarr...
Jag hade sett bilder med Silver spelandes på denna och frågade om han hade köpt gibsons egna re-issue modell..


Han tyckte att den var omotiverat dyr och att man kunde ju göra en själv...
Sagt och gjort...han inhandlade färg , tog några stadiga bloss och satte på lite Jimi Hendrix skivor som motivation...


Ja , jag är då som sagt numera lycklig ägare till denna skönhet !
Vi snackade lite till ett tag och sen så var det då dags att åka hem igen med den nya guran !
Som avslutning på denna trevliga kväll  så gav vi honom en flaska absinth så att han kanske får lite nya ideér till att måla andra gitarrer !



Jag säger TACK Thomas för en trevlig kväll och ett trevligt gitarrköp !!!

Denna pärla gör nu sällskap med mina andra psykedeliska gitarrer...


Purple haze....



Kommentarer
Postat av: Seance

Grym gitarr om man gillar den psykedeliska stilen. Du börjar få en fett gitarr arsenal grymt. Synd att du använde blixt när du tog kort på dina psykedeliska gitarrer blir lite lysrör på konsumkänsla över det hela och dina psykedeliska gitarrer kommer inte till sin rätt i det blixtljuset.

2011-01-17 @ 15:43:46
URL: http://seance.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja tyvärr så hade jag inget val än att använda blixt...dåligt ljus på den enda platsen där alla tre fick plats! Provade olika varianter utan men dom blev inget bra tyvärr ! Måste köpa riktiga lampor för foto-ändamål !

2011-01-17 @ 18:15:34
URL: http://chamberofhorror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0