Mumiens förbannelse...

För ett litet tag sen så fick vi tag på en liten fin sak som vi velat haft sen man var ett litet barn...
Mumiedelar !!!


Efter att ha letat i många år , så dök det upp ett läge jag inte fick missa...
Jag fick chansen att byta till mig detta mot att jag gjorde en del smidesarbete.
Efter en del bankande av järn och en evighets väntan (kändes det som) så dök denna skönhet upp med posten !!!

Dessa delar kommer från en mumie som varit utställd på ett kuriosa museum vid Niagara fallen.
Det är en del av ett revben , en bit av lindorna som man svepte mumien i , en stor mumifierad köttbit och en liten glasflaska med små rester av mumien.

Bak på tavlan så står det : Late period, 26th dynasty (672-525 B.C)

Så nu sitter man äntligen här med över 2500 år gamla mumiedelar och bara ler !!!

Hoppas nu bara att man inte drabbas av nån medföljande förbannelse !!!
Skulle ju vara lite mer än man önskat kanske...eller ???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0