Movie props...

Här är en rolig sak jag köpte för några år sen...
Det är en bit av mumielindorna från "crocodile boy" från Rob Zombies film "House of 1000 corpses !

Jag hade turen att få kontakt med killen som gjorde en del av sakerna som fanns i Captain Spauldings Museum of monsters and madmen i filmen och jag köpte då bland annat denna .



Vi hade länge kontakt med varandra och han gjorde en hel del andra roliga saker åt mig ochså som jag kommer att visa senare !
Han gjorde många så kallade sideshow gaffs och har gjort saker till allt från kuriosa museum , film , privata samlare m.m.
Han började att göra sideshow banners...


Dessa finns på ett oräkneligt antal ställen och har varit väldigt eftertraktade , men när det som vanligt kom en massa efterapare så sadlade han om till att göra gaffs...


Detta höll han på med i ett antal år men drabbades av samma öde igen , copycats !!!
Marknaden blev mättad på gaffs av olika kvalite´och då oftast sämre sådana.
Han beslutade sig då att återgå till att göra banners och har nu slutat helt att göra sideshow gaffs.
Han ville inte bli förknippad med som han tyckte...bad artists and poor quality props and gaffs !
Lyckligtvis så fick jag tag på en hel del saker och gjorde många byten med tortyrredskap som jag gjort , så det blev ju inte så dyrt för nån av oss !!!

Do you like blood , violence and freaks of nature...then come on in to the museum of monsters and madmen !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0