Loppisfynd !!!

Vi var på en antikmarknad förra helgen och då gjorde jag ett riktigt fynd skulle det visa sig !
Efter att vi gått runt i ett antal timmar bland alla försäljare så hittade jag ett gammal handfängsel som jag fick riktigt billigt !!!



Jag trodde helt säkert att den var från sent 1700-tal eller 1800-tal...



Som tur är  så känner jag en kille som är expert på just fängsel och tortyrredskap som fick titta på denna och säga vad han trodde...

Det skulle visa sig att denna var från sent 1500-tal eller allra senast tidigt 1600-tal !!!
Min spontana tanke blev...Holy shit !!! Ibland har man tur !!!

Jag har inte varit på så många antikmarknader förr men det kommer absolut att bli fler framöver !!!

Efter detta köp så hittade jag några fler prylar men dom visar jag sen !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0