The return of the mummy !!!

Ahh...Efter ett långt uppehåll , så kände jag att jag måste uppdatera lite !
Har varit lite mycket att göra sista tiden som till exempel att vi köpt ett hus !!!
Kan ju behövas så att man kan utöka samlingarna och framför allt exponera sakerna bättre !

En av sakerna som snabbt ska upp på väggen är denna...



Ännu en tavla med över 2500 år gamla mumiedelar !!!

Köpte denna av den mycket begåvade konstnären Ashleigh Talbot !!!
Hon gör dom mest fantastiska konstverk med makabra inslag och denna är en av mina absoluta favoriter !

Nästa steg nu är väl att försöka få tag på en hel mumie !  Ett hem är inte komplett utan en gammal , förbannelsedrabbad mumie !!!






Kommentarer
Postat av: Kat

Kom över ett av dina inlägg från 2010 där du la upp en bild på er samling av olika ben och skelettdelar, och jag måste bara fråga, var får man tag på såna? Mindre och vanliga djur kanske inte är så svårt, men ett människokranium och vad som ser ut att vara ett krokodilhuvud? Var har du kommit över dessa fynden?

Intressant blogg annars! Ni verkar ha en massa spännande saker i ert hem!

2012-03-15 @ 00:13:08
Postat av: Anonym

Hej Kat ! Kul att du gillade bloggen ! Har inte uppdaterat den så värst mycket speciellt på slutet ! Ska bli bättring med det...

Angående var man får tag på dessa saker så hade min tjej kajmankraniet sen förr. Det kom från en kompis till henne. Människokranium hittar du på t.ex ebay eller antikmässor. Man kan ochså ha tur att med åren hitta kontakter där man kan ha tur att få tag på dom !!!

2012-04-04 @ 00:16:56
URL: http://chamberofhorror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0